17 Haziran 2009 Çarşamba

Mavi Kablo

Hatıralardan bahsedebilecek yaştaysan zaman kavramının "E5'ten non-stop" durumunun da farkındasındır. Ortalama insan ömrünün 60-70 yıl gibi komik bir seviyede seyrettiğini de düşünürsek, pek çoğumuz 3 in 1'ini almış durumdayız zaten. Kötü.

Çeşitli yollarla nirvanaya ulaşmış insanlara rast gelme ihtimalini arttıran şu sıcak yaz başlangıcında gözüme, peşinden koştuğu balık etli yarinin gönlünü almak için izah taarruzunda bulunan bir arkadaş takıldı. Sıradan çinko karbon çiftlerin durumu hakikaten vahim. İnsan ömrünün bu dur durak bilmeyen gidişhatına da o yüzden dikkat dürtmek istedim.

Kendimi bir şekilde kenara çekip üzerine paragraflarca ahkam kesmemin geçmişime bir ihanet olacağı kimi davranış kalıpları ayık kafayla düşününce gerçekten gereksiz. Vakit yok çünkü. 60 yıl lan. Sıkıcı bir listelemenin hiçbirimize faydası yok, keza anlatasım da. Ama şu "durumu netliğe kavuşturma" adına harcanan enerji bana sorarsan enerji kaynaklarının doğru kullanılması yolundaki en büyük tehdit. Tripler, yanlış anlamalar, izahlar, mesajlar, ağlamalar, yalvarmalar, şans istemeler, sekte, sekte... sekter! 40 yılım kaldı kızım! Doya doya yaşamak yerine neden sana cümleler kurmayı yeğleyeyim?
Dünyanın bir noktasında her 10 saniyede bir çocuk ölürken neden ben de her 20 saniyede bir sana çağrı atacağım derdiyle ölüp ölüp dirileyim? Anam babam ölse ardından dökecek gözyaşım kalmayasıya neden sömüresin duygularımı? İsrafsın şu halinle, zararsın, ziyansın. Sixteen sene görüşmeyelim. Yorma beni.

Siz de keza yormayın kendinizi. Sıradan çinko karbon çiftler olmayın. Vakit yok. Eğlenmenize bakın. İçin, dağıtın. Arada bir bira da bana ısmarlayın. Hep beraber dağıtalım. Heybeli'de mehtaba çıkartma yapalım. Barış için, kardeşlik için.

8 yorum:

electropie dedi ki...

tamam olm, imalı konuşma, ısmarlayacam bi ara bira. sözüm var, unutmam.

:P

Spaceships dedi ki...

benim de sürekli canımı sıkıyordu da dile getirme şansı bulamıyordum. 60 sene ortalama gösteren ve tekrar şansı olmayan şu hayatta bi insana isteyerek zaman kaybettirmek en büyük suçlardan biridir. anlık tatmin için insanlarla oynamak, onları kullanmak, oyalamak vs vs. çok kötüdür. yazıktır. günahtır. caiz değildir. Nedemiş ghandi, “Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever.” yani demişki, kapris atılınca koy götüne babs demiş, yarın ölme ihtimalin çok yüksek hala trip peşinde koşuyorsun demiş, gerçekten sevse böyle şeyler yapmaz bence demiş, daha çok gençsin ya kimler çıkıcak karşına demiş, bence seni haketmiyordu zaten demiş, ne güzel demiş, saygılar.

Spaceships dedi ki...

ayrıca. ghandi kim??
gandhi demiş bence onu. asdfas

Unknown dedi ki...

@electropie müthiş alt mesaj veririm, özellikle konu promil olursa :D

@spaceships siz buralarda mıydınız yavs?

+ söylediklerime katılırcasına söylediklerine katılıyorum. Öyle de kompleks bir katılım içerisindeyim. Ayrıca felsefeye eğilelim, ismi önemsemeyelim. Gandhi, ghandi hepsi candır yoksa.

Unknown dedi ki...

Bir de gece 3'te yapacak başka bir şey yokmuş gibi şu yazılanları okumanız takdire şayan.

electropie dedi ki...

ehehhehe.
o konuya hiç girmeyelim.
:)

Spaceships dedi ki...

o uykulu halimle komplike cümlelerini anlayabildiğime ben de şaşırmıyor değilim :) ben hep buralardaydım, buralardayım, buralaracağım. aktifliğimi okur seviyesinde tutmak nedense yeterli geliyor şu aralar. telaffuz ederken 'şu aralar' kısmında sesimi yükselterek gözlerimi kısıyorum. yanisi, geçer. :)

Unknown dedi ki...

Geçmiş olsun o zaman şimdiden :]