17 Haziran 2009 Çarşamba

Acık Yeşil Ekran

Yanlış bilinçlenen insan çok tehlikelidir. Kişinin konu hakkında edindiği bilginin derinliği boy vermeye müsaitken ve hatta bu derinlikte sadece ayaklarını ıslatabilecekken mevzunun açılmasını fırsat bilip canhıraş bir şekilde mevzuyu kurtarmaya yeltenmesi Amerikan Rüyası dahilinde resmedilen süperkahraman profilinden çok uzak bir noktaya yol almamıza neden olur. Atma ve tutma eylemlerini üst düzey bir refleksle gerçekleştiren bu tür insanların ortama saldığı yalnış bilgi çoğu zaman kaçırılan alt yazının zihinde anlamlı bir bütün oluşturacak şekilde tamamlanmasıyla vuku bulur. Daha kötüsü doğru aldığı bilgiyi, onu nakledeceği o muhteşem fırsatı bir türlü yakalayamadığı için unutmaya başlamasıyla toplumsal bir kulaktan kulağa oyununun da başlamasını sağlar. Oyun sonunda sera gazı salınımının tek sorumluları g.tlerine sahip çıkamayıp yerli yersiz yellenen büyükbaşlar olur.

Daha kötüsü anlık bilinçlenen insandır. 3 günlük dünyada 5 dakikalık çevreci olma girişimi cam şişeleri ayrı poşete, kartonları ayrı poşete koymak ve kara üzerindeki en büyük etodur için bir parça üzülmekle sınırlıdır. Pişmanlık anlık bir duygudur çünkü ve realite her daim romantizme karşı galip gelmiştir, gelecektir de.

"Aslında"yla başlayan pek çok cümle ses tellerini titreştiren havanın boşa kullanımından başka bir şey değildir o yüzden. Kendimi bunların dışında tutmuyorum pek tabiki. Ben de her "farkındalık" yaratma amaçlı belgeselin ardından komplo teorileyle yoğrulmuş boş muhabbetlerde fikirbaz kılığına girip kuracağım bir sonraki cümlenin başlangıcı için es verilmesini bekliyorum. Onaylıyorum, onaylanıyorum, insanoğlunun yüzdelikler üzerinden dünyayı kurtarma serüveni içerisindeki yerimi sağlamlaştırmak adına ne yapmam gerekiyorsa fazlasıyla yapıyorum. Ama en azından zavallı ineklerin g.tlerini rakı sofralarında meze yapmıyorum, iffetleriyle oynamıyorum. En azından bu yüzden takdire şayan bir insanım. Kesinlikle öyleyim. Hem ben geridönüşümlü nefes alıyorum, A Sınıfı Enerjili blender kullanıyorum,
az ışık kullanıp çok nutella tüketiyorum, renklilerle beyazları bir arada yıkayarak ırkçı düşünceye karşı olan tavrımı gösteriyorum. Yapıyorum hep bunları. Aslında yapmak da lazım. Bence.

Hiç yorum yok: